Ebben az őszies, borongós, esős időben a legjobb megírni a tengerparti nyaralásról és kempingezésről a beszámolót, végignézni a képeket és a legszebbeket elhozni nektek! 🙂

Korábban már írtam arról, hogy készülünk a horvátországi kempingezésre.

Most pedig mesélek arról, hogy milyen volt az idei kempingezés.

Éjfélkor indultunk, hogy már reggel a kempingbe érkezhessünk, mielőtt a főként német és olasz turisták megérkeznek, és elfoglalják a helyeket. A kemping egy nagy-nagy félszigeten fekszik, sok-sok sátorhellyel, lakókocsiknak fenntartott hellyel és bérelhető faházacskákkal.

medulin horvatorszak kempingezes camping village

Bár helyből sok van, azért mi mégiscsak a parthoz közel, a félsziget nyugati oldalán szerettük volna a sátrunkat felverni, egyrészt azért, hogy a helyünkről, vacsora közben gyönyörködhessünk a naplementében, másrészt a tenger lehűti a levegőt éjszaka, és a tenger felől érkező éjszakai szellők akár túl hűvösek is lehetnek, ezért mi inkább a széltől védettebb, nem a nyílt tenger felőli oldalon kerestünk helyet.

medulin horvatorszak kempingezes camping village2

medulin horvatorszak kempingezes camping village3
A nyílt tenger felőli, szelesebb, hűvösebb partszakasz

A félszigetet körbejárva szebbnél- szebb partokat, strandokat fedezhetünk fel, van itt homokos, kavicsos, köves és sziklás part is, mindenki megtalálhatja a kedvére valót.

medulin horvatorszak kempingezes camping village4

Amikor a terv az, hogy nem csinálunk semmit, csak pihenünk, akkor számomra nagyon nehéz ezt tartani, és leállni, nem pörögni. Az évünk általában tele van utazásokkal, amik vagy kulturálisak, vagy a munkáról szólnak. Éppen ezért a horvátországi kempingezést szerettük volna pihenősebbre, semmittevősre fogni, hogy kicsit eltávolodjunk a világtól, és kiürítsük a fejünket. Hiszen ez segít, hogy később új gondolatokkal, új lendülettel folytassuk a munkát.

Nézzük, mivel szórakoztattam magamat kempingezés közben

Mert ha nincs internet, mobiltelefon, és nem kirándulunk, nem utazgatunk a környéken, akkor mit lehet csinálni? 🙂

Egyik szokásom, hogy akárhol járok, veszek egy helyi főzős/ receptes újságot. A vásárlás maga mindig viccesen zajlik. Helyi nyelven köszönök, majd angolul elmondom, hogy szeretnék egy helyi újságot, amikben receptek vannak. Az eladó ilyenkor mindig megkérdezi, hogy tudok-e a helyi nyelven, jelen esetben horvátul.

“Nem tudok horvátul, de érdekelnek a helyi ételek, a helyi receptek.”

A nyaralás végére elég sok szót sikerült megtanulnom, megértenem, miközben nézegettem, lapozgattam az újságot:

medulin horvatorszak kempingezes camping village horvat receptek
horvát újság horvát receptekkel

Még kezdeti kalandozásaim során Olaszországban, olasz barátaink mondták, hogy először enni kell megtanulnom olaszul. Én ezt azóta más nyelveknél is szem előtt tartom. Ha megtanulok horvátul enni, fél siker. 🙂

medulin horvatorszak kempingezes camping village horvat receptek2

Napközben, vagy esténként számtalanszor körbesétáltuk a félszigetet:

medulin horvatorszak kempingezes camping village5

medulin horvatorszag kempingezes camping village6

Vagy naplementét néztünk:

medulin horvatorszag kempingezes camping village7

Vagy csak gyönyörködtünk a tengerben, a vízben, a hullámokban, a színekben:

medulin horvatorszag kempingezes camping village8

A korábban kelők reggelente a kávét a sátor előtt, vagy éppen a parton itták meg, amikor még minden csendes, és ébredezik:

medulin horvatorszag kempingezes camping village reggeli kave

Néha a helyi kisvárosba is besétáltunk. Egy másik szokásom, hogy szeretek zsalukat fotózni. Ez is egy olyan dolog, amit Olaszországban kezdtem el:

medulin horvatorszag kempingezes camping village zsalu

A hétköznapokban elfelejtek felnézni, így még az is pihentető és érdekes volt, hogy feküdtem, és néztem az eget, vagy a fölém magasodó fenyőket.
medulin horvatorszag kempingezes camping village9

Vagy tettem ugyanezt éjszaka, és fotóztam az eget állvány nélkül, melyek eredményei az ilyen homályos képek 🙂 :

medulin horvatorszag kempingezes camping village10

Éjszaka is sokat sétáltunk vagy a helyi városkában, vagy a félszigeten. A természet, a tenger minden nap és minden napszakban más arcát mutatta, ezért nehéz volt a látvánnyal betelni:

medulin horvatorszag kempingezes camping village11

Egy hét nem sok idő, éppen arra elég, hogy elkezdjünk pihenni, felvegyük a kempinges élet ritmusát, beleszokjunk a nyaralás üzemmódba, és elérkezik a hazaút. A kis birodalmunk, amit felépítettünk visszakerül az autóba és a tetőboxba. Útnak indulunk:

A pihenés után új lendület érkezik, és folytatódik a munka, az aktívkodás. A további hónapok további utazásokat tartogatnak, lesz részünk új helyekben, új kultúrákban, sőt, egy teljesen új világ megismerésében is, ugyanis a következő utunk Malajziába visz! De erről majd később, addig is további szép nyarat nektek! 🙂