Főleg az esős, szürke napokon, fáradtabb állapotban, tél végén időszerű kérdés ez nálam. És biztosan nálad is.

Érezted már úgy, hogy elvesztetted a motivációdat, és nem tudod, mi legyen a következő lépés?

 

Mit is érzünk ilyenkor?

Teljesen normális, ha azt érezzük, hogy:

“Most valahogy nem vagyok olyan motivált”.

“Most nincs kedvem semmihez.”

Emberek vagyunk, nem robotok, ezért van úgy, hogy összezavarodunk, a fejünkre nőnek a dolgok, frusztrálttá válunk, és nem tudjuk, hogyan tovább.

Akkor is előfordul ez, ha szeretjük, amit csinálunk, ha határozott célunk van, és tudjuk, hogy merre haladunk.

Nálam is vannak ilyen pillanatok. Évek óta határozottan haladok a célom felé, és mégis vannak olyan pillanatok, amikor úgy érzem, hogy minden lassan halad. Vagy egyáltalán nem halad. Vagy felteszem magamnak a kérdést, hogy biztosan jó az irány, ezt kell nekem csinálni?

Ilyenkor a lakáson is látszik a lelkiállapotom. 🙂 Eluralkodik a káosz kívül és belül.

Elveszik a kontrol.

 

Hogyan kezelem ezeket a helyzeteket?

 

1. lépés a motiváció visszanyerésére:

Egy ideje felismertem egy mintát. Rájöttem, hogy van ez az érzés, ami vissza-visszatér minden hónapban pár napra:

“úristen, most mi van, mit akarok, hova tartok, van ennek értelme?”

Egy idő után ezt egy visszatérő érzésként kezdtem kezelni. Sikerült TUDATOSAN megközelítenem.Tudatosítottam magamban, hogy ez egy ÉRZÉS.

Ezek az érzések mindenféle negatív gondolatokat generálnak, és csak ássuk magunkat egyre mélyebbre a gödörben.

 

2. lépés a motiváció visszanyerésére:

Hiszek abban, hogy oda áramlik az energia, ahová fókuszálok. Ez kint van az íróasztal fölött is, hogy ne felejtsem el.

Ilyenkor, ezekben a rosszabb pillanataimban elbeszélgetek magammal, akár a tükör előtt.

Megbeszélem magammal azt, hogy:

“Nincs semmi baj. Ez csak egy érzés. Vannak örömök és sikerek is az életemben. Tudom, hogy mit szeretnék, és tudom, hogy hova szeretnék eljutni.”


Tehát nagyon gyorsan igyekszem fókuszt váltani, és kitörölni a lehúzó gondolatokat. 

 

3. lépés a motiváció visszanyerésére:

Ilyenkor elolvasom a MIÉRT-emet.
Van egy papírom, amire fel van írva, hogy mit szeretnék, és miért szeretném azt.  Ezen a papíron részletesen ki van fejtve az is, hogy mit fogok érezni majd akkor, amikor elérem azt, amit szeretnék.

Ez a papír mindig kéznél van. Ott van az íróasztalomon, kinyomtatva, mindig szem előtt. De megvan egy fájlban is a Google Drive-on, ha éppen utazás közben, távolról szeretném elérni, és elolvasni.

Amikor ezt elolvasom, akkor újra visszakerülök egy motivált és inspirált állapotba.

Újra jönnek az ötletek, jön az ihlet, újra mosolygok. 🙂

 

4. lépés a motiváció visszanyerésére:

Ezek után fontos, hogy rendszerezzem a gondolataimat. Mert többnyire az okozza azt a motiválatlan, frusztrált állapotot, hogy a fejemre nőnek a dolgok, vagy hirtelen SOKNAK ÉRZEM a teendőket.

Ezért amikor már kezdem jól érezni magam, végiggondolom, átnézem, leírom, rendszerezem a teendőket. Az írás mindig segít, mert az agy azt hiszi, hogy ha leírtuk a teendőket, akkor már foglalkoztunk is vele. Megnyugszunk. És ha megnyugszunk, akkor máris világosabban, tisztábban látjuk a világot.

 

5. lépés a motiváció visszanyerésére:

Miután megbeszéltem magammal, hogy nincs baj, és emlékeztettem magamat arra, hogy mit szeretnék, és merre tartok, elkezdem rendszerezni a teendőimet, és ebbe többnyire a lakásban eluralkodó káosz megszüntetése is beletartozik.

Tehát lakás- és gondolat nagytakarítást tartok.

Vagyis ilyenkor visszaveszem a kontrolt fiziakailag is, nem csak a gondolataimban. Ettől még jobban érzem magam.

 

Nálam ezek a lépések tökéletesen beváltak.

Ezek mellett szoktam fűszerezni a következő pontokkal is a motivációm visszanyerését:

  • egy finom kávé
  • a kedvenc számom meghallgatása
  • egy forró fürdő
  • egy séta a tavaknál
  • egy beszélgetés a barátnőmmel
  • egy kedvenc film megnézése

Összefoglalva:

  1. Lépj egy lépést hátra, és vedd észre, hogy ezek “csak” érzések, és kezdd el tudatosan megközelíteni ezeket az érzéseket.
  2. Válts fókuszt: a lehúzó gondolatokat cseréld ki pozitív gondolatokra, akár úgy, hogy magaddal megbeszéled ezeket.
  3. Emlékeztesd magadat arra, hogy mit szeretnél, merre haladsz, mi a MIÉRT-ed. Még jobb, ha ez le is van írva, és el tudod olvasni.
  4. Rendszerezd a gondolatokat, teendőket, feladatokat, akár úgy, hogy le is írod őket. Ettől megnyugszol.
  5. Végezz lakás- és gondolatnagytakarítást

Most te jössz!

  • Ismerős ez az érzés?
  • Most éppen motivált állapotban vagy?
  • Mikor, milyen helyzetekben érzed magad motiválatlannak?
  • Mit érzel ilyen pillanatokban?
  • Mit teszel akkor, amikor motiválatlannak érzed magad?
  • Hogyan szoktad visszanyerni a motivációdat?

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy neked mi az, ami működik, mesélj! 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.